Jobs

Working at Lioc

LIOC consists of a compact team of passionate professionals. in joining LIOC you will be able to gain a broad range of experience in many different aspects of patent-, trademark-, and design protection. Much room is given to growth and ambition. Initiative is encouraged and appreciated. If you are an experienced professional in the field of intellectual property or will soon be completing a relevant degree or professional qualification and would like to join our team, we look forward to hearing from you.

At LIOC you will be working in an interesting international environment in the specialist legal field of intellectual property. You will have the opportunity to combine domestic client relationships with an international network of contacts, including foreign patent and trademark firms, official authorities and lawyers.

Within our firm we encourage and appreciate enthusiasm, the pursuit of relevant knowledge and ambition. We offer various types of training and courses to enable you to keep your knowledge up-to-date and learn new skills. New team members are welcomed warmly and soon feel at home in our friendly atmosphere.

If you would like to be part of our team, but cannot find a relevant job vacancy, please note that we also welcome speculative applications, which can be sent to Ms J. van Gessel at j.vangessel@lioc.nl.

Management Assistant

Functie

Ben jij de Management Assistant die wil werken in een klein en betrokken team van enthousiaste mensen met een fijne werksfeer, op een geweldige locatie op Strijp-T in Eindhoven?  Wij bieden je een uitdagende functie met veel ruimte voor persoonlijke groei.

Je bent verantwoordelijk voor de secretariële en operationele ondersteuning van de octrooigemachtigde, waaronder:

Het voorbereiden van dossiers en werkzaamheden.

Het beheren, bewaken en prioriteren van de agenda en termijnen.

Het bewaken en registreren van declarabele tijdsbesteding.

Organiseren van afspraken met onder andere (potentiële) cliënten.

Het afvangen van telefoongesprekken.

Het verrichten van overige functie gerelateerde activiteiten.

Profiel

Voor deze functie kom je in aanmerking wanneer je je in het volgende profiel herkent:

Jij hebt een rustige, discrete en tactvolle persoonlijkheid met een groot verantwoordelijkheidsgevoel.

Je vindt het prettig om te ontzorgen.

Jij bent sterk in het plannen en organiseren, waarbij je goed prioriteiten kan stellen.

Jij bent secuur en zorgvuldig in je werk.

Je bent stressbestendig en flexibel om met veranderingen om te gaan.

HBO werk- en denkniveau.

Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.

Beschikbaarheid 32-40 uur per week.

Aanbod

Bij LIOC zijn we ervan overtuigd dat gelukkige medewerkers met een bevlogen en betrokken instelling de basis vormen van een succesvolle organisatie.  Met regelmaat worden er gezellige borrels en uitjes georganiseerd en dagelijks wordt er een gezonde lunch verzorgd. Verder zijn er volop mogelijkheden voor het volgen van opleidingen en trainingen. We zijn flexibel in tegemoetkoming aan persoonlijke wensen en bieden veel vrijheid van handelen.

Verder bieden we :

26 verlofdagen (tot maximaal 35 dagen op te bouwen bij langdurige dienstverband)

Pensioenvoorziening

Persoonlijk ontwikkelbudget

Persoonlijke ontwikkeldagen

Dagelijks een gezonde lunch / fruit

Ambtsjubileum bij iedere 5 jaar

Museumjaarkaart

Fietsregeling

Maandelijkse stoelmassages

Gezonde werk/privé balans

Vrij op je verjaardag

Bonusregeling

Enthousiast geworden?

Sla je vleugels uit en neem vandaag nog contact met ons op!  Voor vragen bel Judith van Gessel via telefoonnummer 040-3032148 of solliciteer direct.

Senior Formalities Officer

Ben jij de Formalities Officer die klaar is voor de next step of ben je al Head Formalities Officer?
Wij bieden je een uitdagende functie met veel ruimte voor persoonlijke groei.

Als Head Formalities Officer ben jij de spil van de octrooipraktijk, waarbij je zelfstandig aan je eigen klantenportefeuille werkt van A-Z. Naast je inhoudelijke taken als Head Formalities Officer draag je de verantwoordelijkheid voor diverse andere aspecten.

Functie

Opleiden en begeleiden: Je speelt een cruciale rol in het opleiden en begeleiden van Formalities Officers en administratief juridisch medewerkers, waarbij je jouw expertise deelt en bijdraagt aan de professionele ontwikkeling van het team.

Kwaliteitscontrole: Je bent verantwoordelijk voor het controleren van uitgevoerde werkzaamheden. Hierbij waarborg je de kwaliteit en nauwkeurigheid van de verrichte taken binnen de afdeling.

Procesverbetering: Je bent betrokken bij het continu verbeteren en standaardiseren van processen binnen de afdeling, strevend naar efficiëntie en optimalisatie van de workflow.

Formalities werkoverleg: Je gaat gestructureerde periodieke overleggen voeren betreffende
formaliteiten, dit is een essentieel onderdeel van jouw rol, waarbij je zorgt voor een georganiseerde en effectieve communicatie binnen het team.

Wet- en regelgeving: Je houdt een scherp oog op wijzigingen in wet- en regelgeving, signaleert deze tijdig en implementeert de benodigde aanpassingen om te allen tijde te voldoen aan de geldende normen.

Netwerkbetrokkenheid: Je gaat actief deelnemen aan verschillende bijeenkomsten van o.a. het OCNL en het Platform van Formalities Officers, dit draagt bij aan jouw continue professionele ontwikkeling en het delen van kennis.

Profiel

Je bent ondernemend en toe aan de next step in je carrière

Je hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel

Je werkt accuraat, je hebt oog voor detail

Je bent gecertificeerd Formalities Officer

Aanbod

26 verlofdagen (tot maximaal 35 dagen op te bouwen bij langdurige dienstverband)

10 extra “loyaliteit” vakantiedagen (opbouw)

Pensioenvoorziening

Persoonlijke ontwikkelbudget

Persoonlijke ontwikkeldagen

Dagelijks gezonde lunch

Ambtsjubileum

Museumjaarkaart

Fietsregeling

Mogelijkheden voor het volgen van opleidingen en trainingen

Gezonde werk/privé balans

Maandelijkse stoelmassages

Met regelmaat worden er gezellige borrels en uitjes georganiseerd

Parttime-mogelijkheden

Enthousiast geworden?

Ben jij een gekwalificeerde expert op het gebied van intellectuele eigendom en zou jij deel willen uit maken van ons hechte team? Sla je vleugels uit bij LIOC en neem vandaag nog contact met ons op!

Bel Judith van Gessel op 040-3032148 of klik op de “solliciteer direct knop” op deze pagina en stuur ons een e-mail.

Octrooigemachtigde | Partner

– Dit is je kans om partner te worden als Octrooigemachtigde –

Eindhoven I Onbepaalde tijd I Partnertraject
Word octrooigemachtigde bij LIOC Patents & Trademarks. Ga aan de slag als zelfstandig adviseur van innoverende ondernemingen in zowel binnen- als buitenland. Een dynamische rol waarbij je persoonlijke klantrelaties opbouwt en contact hebt met internationale relaties, officiële instanties en advocaten.

 

LIOC; de beschermengel van ideeën
LIOC is een moderne, snelgroeiende organisatie. Met aan de ene kant de professionaliteit van een groot kantoor en aan de andere kant de persoonlijke betrokkenheid en korte lijnen van een klein kantoor. Onze enthousiaste professionals werken op een prettige en positieve manier samen op een bruisende locatie: het historische en centraal gelegen Strijp-T in Eindhoven. Zowel met de auto als met het openbaar vervoer – we zitten naast het NS-station – zijn we dus uitstekend bereikbaar.

Je functie als octrooigemachtigde
Bij LIOC beheer je geheel zelfstandig een bestaande octrooiportefeuille. Met een grote diversiteit aan cliënten, branches en vakgebieden. Van nationale tot internationale bedrijven en van start-ups en MKB-ers tot corporates. Je werk omvat alle aspecten op het gebied van IP-dienstverlening die horen bij een ervaren octrooigemachtigde. Daarnaast maak je deel uit van het managementteam en bestaat er de mogelijkheid om partner te worden bij LIOC.

Je profiel
Je hebt een opleiding tot octrooigemachtigde voltooid en je bent naast Nederlands of Belgisch octrooigemachtigde ook Europees octrooigemachtigde. Je hebt affiniteit met werktuigbouwkunde, natuurkunde of elektrotechniek. Je bent gepassioneerd over je werk en je kiest altijd voor lange termijn relaties in plaats van korte termijn gewin.

Om octrooiaanvragen en argumenten te formuleren ben je niet alleen vindingrijk en deskundig, maar heb je ook een ondernemende geest. Zodat je je eigen praktijk kunt managen en uitbouwen. Dat betekent dus ook dat je een goede gesprekspartner bent voor je cliënten en graag de uitdaging aangaat om een perfect antwoord te geven op hun behoeften.

Ons aanbod
We investeren in het werkgeluk van onze mensen. Met resultaat! Zo werden we bij een recent tevredenheidsonderzoek bekroond met een 8. Regelmatig organiseren we gezellige borrels en activiteiten en elke dag staat er een gezonde lunch voor je klaar.

Verder zijn we erg flexibel bij het vervullen van je persoonlijke wensen en geven we je veel vrijheid om te handelen en om jezelf te ontwikkelen. We waarderen je enthousiasme, kennis en ambitie en willen dit dan ook zoveel mogelijk stimuleren. Bijvoorbeeld door trainingen en cursussen aan te bieden. Naast mogelijkheden om je op professioneel vlak te ontwikkelen krijg je een persoonlijk ontwikkelingsbudget om ook op persoonlijk vlak te groeien.

Nieuwe medewerkers worden warm onthaald en voelen zich snel thuis in ons team. Dat komt ook mede dankzij onze aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden zoals extra verlofdagen, persoonlijke ontwikkelingsdagen, een goed pensioen, een mooie bonus, reiskostenvergoeding en een ergonomische werkplek.

Daarnaast bieden wij je de kans om partner te worden.

Enthousiast geworden?

Bel direct met Judith van Gessel 040-3032148 of stuur even een mail naar solliciatie@lioc.nl

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.